آمریکا: تل‌آویو همچنان از واشنگتن سلاح می‌گیرد صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت کشته شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: تداوم مداخلات آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا | روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن ریشی سوناک: ایران، روسیه و چین در حال همکاری علیه ما هستند ممنوعیت اعتراضات حامیان فلسطین در دستورکار دولت انگلیس سرلشکر سلامی: به هر تهدیدی واکنش نشان می‌دهیم
سرخط خبرها

حماس: برای مقابله با حمله احتمالی به رفح آماده‌ایم

  • کد خبر: ۲۱۹۴۲۲
  • ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
حماس: برای مقابله با حمله احتمالی به رفح آماده‌ایم
عضو ارشد جنبش حماس، ضمن انتقاد از موضع آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، گفت که مقاومت فلسطین آماده مقابله با هر گونه حمله احتمالی به رفح است.

به گزارش شهرآرانیوز، اسامه حمدان، از اعضای ارشد جنبش حماس، درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس گفت: هنوز درباره دور جدید مذاکرات هیچ صحبتی نشده است.

حمدان افزود: ما خواهان پاسخ‌هایی به پیشنهادهای خود به رژیم اشغالگر درباره توقف تجاوز، خروج از غزه، بازگشت آوارگان و بازسازی غزه هستیم. این در حالی است که رژیم اشغالگر هیچ تعهدی در پاسخ‌های خود ارائه نکرده و پاسخ‌هایش تلاشی برای اتلاف وقت بوده است.

وی تصریح کرد: ما از تلاش‌های میانجی‌گران قدردانی می‌کنیم، اما طرف اسرائیلی تلاش می‌کند مانع مذاکرات شود. اگر ناسازگاری و لجاجت اسرائیل ادامه یابد، تلاش‌های میانجی‌گران به بن‌بست خواهد رسید. طرف اسرائیلی فقط می‌خواهد زندانیان خود را بازگرداند و به تجاوزات به‌صورت آشکار ادامه دهد.

این مقام ارشد حماس خاطرنشان کرد: موضع آمریکا همچنان سرپوش‌گذاشتن بر ناسازگاری و لجاجت اسرائیل و حمایت از آن است. ما هرگونه حرکت تهاجمی به‌سمت رفح را رد می‌کنیم و به‌هیچ‌وجه این موضوع را نخواهیم پذیرفت. ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تجاوز به رفح انجام می‌دهیم. اما مقاومت برای مقابله با حمله احتمالی به رفح آماده است؛ اگر اشغالگر به تجاوزات خود ادامه دهد، مقاومت آماده مقابله با آن است.

حمدان در پایان تأکید کرد: توقف اشغالگری و تجاوز ضروری است و ما حق داریم یک کشور مستقل با پایتختی قدس شریف تأسیس کنیم. هیچ تلاشی برای سرمایه‌گذاری بر روی کشورهای عربی برای مقابله با فلسطینی‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->